Pages

Monday, October 31, 2011

only in a dream



p/s: situasi mcm nie hanya akan berlaku apabila kita semua bersatu dan tidak percaya kepada anasir-anasir luar yang cuba mengganggu-gugat kestabilan negara


Wednesday, October 12, 2011

syukran ya Allah

selama beberapa tahun ak duk blaja kat medan nie..
acapkali ak dengar membe2 ak merungut...
Indonesia nie xmaju la..
makan rasuah la..
pengurusan usu xbgs la..
xsabar nk wisuda sbb nk balik Malaysia for good la..
dan macam-macam lagi..

masing-masing punya pendapat sndri..
cuma menurut ak..
dorg tu bukan tergolong dalam orang yg mensyukuri nikmat Allah..
sepatutnya kita amik iktibar semua perkara tersebut dan jadikan pedoman di masa depan..
dan sepatutnya bersyukur dan terima kasih kepada Indonesia nie..
sbb sanggup terima korg semua..
dan jadikan korg seorang dokter maupun dentist..

so..
sila berpikiran terbuka..
jangan syiok sangat kutuk negara orang..
kalu betul Malaysia nie dh maju..
nampak sangat korang semua otak masih belum maju dan setaraf dengan orang gila..
bezanya..
orang gila dijanjikan Allah syurga..
korang blum tentu lagi dapat syurga..

p/s: seperti yang ak cakap td.. masing2 punya pendapat masing2.. so kalu ada yang terasa.. baguslah.. sila berubah segera..

Tuesday, October 11, 2011

Malique feat jamal abdillah

lagu baru malique feat jamal abdillah nie layan gk..

cuma perlu tingkat pemahaman yang tinggi je br leh paham maksud lagu nie..

nk dengar lagu nie??


layan lirik dier..


Aku minta maaf di atas segala perbuatanku
Ternyata kamu lebih suci
Dari apa yang kubayangkan

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak…

Aku maafkan kamu…
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku…
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku…

Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi

Ingkar serasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan…

Aku maafkan kamu…
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku…
Maafkan kamu…
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku..
Timbul tenggelam, timbul tenggelam
Acapkali terpendam, acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
Kutimbang tanpa neraca di awal usia
Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu
Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati
Atas kepala murai sekawan
Mari ku ramit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya…
Kenapa awak tak pukul mereka…
Saya tak suka pada keganasan…
Jangan ahli sihir seru nama maharaja
Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda
Pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam
Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri, aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi…
Mari tafsir Alif Baa Taa…
Alif…
Ada teratak di hujung kampung
Ba…
Bawah cermin kopak ada kotak
Ta…
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak
Ternyata kamu lebih suci
Dari apa yang kubayangkan…




Saturday, October 1, 2011

random..

you're a gift..
you're a gift I never dreamt that i ever want or need of,
and everyday i will show you that you are the gift that I deserved,
you make me the best person i could ever learn to be,
and I wanna spend and love my life with you