Pages

Monday, December 29, 2008

SLAMAT MAAL HIJRAH...

slamat MAAL HIJRAH kpd suma pngunjung2 blog ini khususnya dan kepada sluruh umat islam secara amnya...

semoga dengan kedatangan tahun baru hijrah ini membawa berhijrah ke arah yang lebih positif dan ke tingkat keimanan yang tinggi dari sebelumnya...

-ikhlas dr BuRN-

Sunday, December 28, 2008

anda tunggu bas yg mn..??!!

Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yang menunggu bas. Bila bas itu datang, awak tengok bas itu dan awak kata pada diri awak,”Eee…penuhnya… tak ada tempat duduk.” Jadi, awak katakan pada diri awak, “Saya akan tunggu bas yang lain.” Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pula bas yang lain. Kemudian, datang pula bas yang kedua. Awak tengok bas itu dan awak akan cakap, “Eee… bas ni buruk sangat… mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan.” Jadi, awak pun biarkan bas buruk itu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yang datang itu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yang tadi tapi kali ini awak kata, “Emmm… .tak ada air-cond… cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yang lain.”

Dan sekali lagi awak biarkan bas itu berlalu dan awak bercadang untuk menanti bas yang seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yang awak sudah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yang datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awak sedar bahawa… awak dah naik bas yang salah. Jadi, selama ini awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yang awak hendak.

Walaupun yang datang itu adalah bas yang berhawa dingin, adakah awak dapat pastikan bahawa bas itu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas itu tak terlalu sejuk untuk awak? Jadi, (terutamanya golongan perempuan) lelaki pun samalah mengingini apa yang awak idamkan itu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan? Sekiranya awak dapati “bas” itu tidak sesuai dengan awak, apa yang perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas itu.

Tapi… saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yang macam ini. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yang awak nanti- nantikan), awak tahan bas itu tapi pemandu bas tu pula buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak!

Hahahaha… . Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam itu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN!

Bodoh sebenarnya untuk mengejar bas itu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri. Jadi, bercinta itu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas tu…semuanya terpulang pada diri awak. Dan bila awak berjalan, awak sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta!


p/s: nie pun aku amik dr org... credit to the creator..

Friday, December 26, 2008

don't leaves me....

this story is about my journey to malaysia and yes it is kinda 'basi' but what the heck as im not at home recently as i went for holiday.... yuhooo...

it all wrong from the beginning as i called taxi quite late then fetching syakirah much more late and when i arrived at the bandara, it showed 2.20pm whereas my flight is at 2.50pm...

when we asked the staff for check-in then she said the gate had closed and the plane is gonna take off...

wah.. we kinda nervous as we gonna miss the flight...

but in the end we still boarding the plane but with a cost xtra Rp75000... damn... nevermind lah as long as i dun miss my flight..

when we board the flight... we are the last to arrive and everyone is waiting for us even the KONJEN... hahaha...

but when the flight take  off.. all my traumatised were gone suddenly as the stewardess is kinda cute and she made me buy 2 pieces of t-shirt... bye2 my rm40... huhu

Saturday, December 20, 2008

busuk pny org...!!!

Aku ada cerita ni... lawak la jugak.. tapi jangan ketawa tau...

Aku baru berkahwin setahun yang lepas dan duduk dengan isteri aku. Kami duduk berdua sahaja sebab belum dikurniakan anak. Aku ni ada satu kegemaran -iaitu makan telur rebus. Aku pun taktahu kenapa aku suka makan telur rebus, sedap agaknya. Sebelum aku kahwin, aku memang gila telur rebus. Pagi petang siang malam makan telur rebus. Tapi semenjak aku kahwin ni aku terpaksa berkorbanlah, iaitu dengan meninggalkan tabiat aku ini. Lama juga aku dah tak pekena telur rebus ni.. sebab orang rumah aku masak sedap-sedap.. so aku dah tak kisah lagilah..

Ceritanya begini, bulan lepas masa aku balik kerja, tiba-tiba kereta aku rosak.. akupun telefon bini aku katakan aku balik lambat sebab kena menapak. Sebab lapar akupun singgah satu kedai makan tu... ada telur rebus lah.. akupun makan nasi dengan telur rebus.. lepastu ak! u order telur rebus lebih lagi untuk diratah. Sebelum balik aku bungkus lagi 10 biji telur rebus untuk makan sambil berjalan balik nanti. Tiba je kat rumah aku rasa amatlah kenyang.. maklumlah balas dendam sebab lama tak pekena telur rebus. Sebelum aku masuk kerumah,i steri aku tiba-tiba cakap dia ada 'surprise' untuk aku malam ni. Dia suruh aku tutup mata dengan kain hitam yang diikat kemas dibelakang kepalaku. Dan dipimpinnya aku sampai ke meja makan Aku duduk dikerusi dan isteriku pesan jangan cuba buka ikatan yang menutup mataku.
Aku nak pergi toilet sebab perutku mula buat hal, tapi malaslah nak spoilkan 'surprise' isteriku ini. Aku pun tahan ler...

Tetiba telefon berbunyi, isteriku pergi mengangkatnya. Apa lagi ada chance aku pun melepaskan kentut yang ditahan sekian lama.. Fuuuuhhh lega rasanya... bau boleh tahan... maklumler berapa biji telur tah aku bedal tadi... Alamak.. ada lagi satu la.. aku pun angkat sebelah punggung dan lepaskan satu das lagi.. bunyinya PROOOTTT!! .. fuh bau jangan cakap beb.. aku pun tak tahan bau dia... aku kipas pakai tangan angin dia kasi kurang sikit bau dia... adalah macam bau telur tembelang sikit.. Tetiba aku dengar bunyi telefon berdering lagi... hai lamanya tunggu isteri aku ni, aku tak sabar lagi ni nak tahu surprise dia ni.

Aku terasa ada lagilah, kali ni memang aku rasa power punyalah.. aku kumpul dulu kasi padu.. lepastu aku bangun, tonggeng sikit dan lepaskan angina taufan tu... PRRROOOOOTTT!!!!... fuhh lega... bergegar sikit meja makan dibuatnya... peh tak tahan aku bau dia power gila.. aku tutup hidung aku.. aku rasa bau dia ada sikit-sikit macam bangkai la.. mau mati bunga atas meja makan aku ni.. sambil tu aku sebut 'ahhhh.... lega...'. Adalah dekat 5 minit baru bau bangkai tu hilang.. Lepas tu isteri aku kembali dan minta maaf sebab lambat.. lalu dia kata 'SURPRISE!! HAPPY BIRTHDAY!!' dan! suruh aku buka kain penutup mata aku.. laaa birthday aku hari ni le... camne boleh lupa ni..

Aku buka le kain penutup mata aku.. mulutku terus melopong... ALAMAK!!! Benda pertama aku lihat.. muka merah padam pak mertua aku, mak mertua aku, adik ipar aku dua orang, duduk keliling meja makan. Bos aku dengan jiran sebelah rumah rumah aku pun ada!!. ? jadi aku pun nak kaber malu, aku tanya la kat pak mertua aku. 'dah lama ke pak sampai?'.Dan pak mertua aku pun jawab.'Dah lama. Sebelum kentut pertama lagi!!'.:habih :.....

p/s: trima kasih pd encik julu sbb mnceritakn pngalaman sbnr... haha

Wednesday, December 17, 2008

luluh

Salahkah

a new day...


walla...

my sleep last night was like heaven especially when sleeping during exam week... huhu...

no worries to think about as today i have no paper to answer... haha...

but tomorrow the battle will resume as usual for SARAF, THT, ORTO....

wish me luck guys...

another day...

todays exam is GTP (full denture) and alhamdulillah that i can answered it all with only a few problem but it's kinda makes me a bit scared and nervous as did i make careless mistake when answering the questions...

may god give guidance and bless to the lectures that mark my paper... huhu

a few days ago someone approached me and asked, "why did you upload especially nasyid and jiwang songs recently?"

haha... interesting question but i wanna state here...

all songs that i put in my blog had nothing to do with my real life but i enjoyed listen to it as it is an interesting song to listen to...

Monday, December 15, 2008

Rest In Peace Presidente

it have been a week that i sleep really late as preparing for the exam...
*
*
*
*
*
*because of it i am very tired every second*
*
*
*
*
*i feel very sleepy*
*
*
*
*
i feel exhausted*
*
*
*
*
*when it's gonna end...

Monday, December 8, 2008

menghujam jantungku


Segenap hatiku selalu memujamu
Seluruh jiwa kupersembahkan untukmu
Sepenuh cintaku merindukan dirimu
Seutuh gejolak membakar hatiku

Bridge:
Seperti cahaya hadirmu di duniaku
Seperti ribuan bintang yang menghujam jantungku

O..ow..o..ow..

Reff:
Kau membuatku merasakan
Indahnya jatuh cinta
Indahnya dicintai
Saat kau jadi milikku

Oh, takkan kulepaskan
Dirimu oh, cintaku
Teruslah kau bersemi
Di dalam lubuk hatiku

Back to Bridge:

kisah cintaku



[*]
di malam yang sesunyi ini
aku sendiri tiada yang menemani
akhirnya ku sadari dia telah pergi
tinggalkan diriku

[**]
adakah semua kan terulang
kisah cintaku yang seperti dulu
hanya dirimu yang kucinta dan kukenang
di dalam hatiku takkan pernah hilang
bayangan dirimu untuk selamanya

Reff:
mengapa terjadi kepada dirimu
aku tak percaya kau telah tiada
haruskah ku pergi tinggalkan dunia
agar aku dapat berjumpa denganmu

[*] , [**] , [Reff] , [Reff]2x

Saturday, December 6, 2008

finally...

past few days i've been really busy like hell finishing all my assignment and my practical things...
and for the past for days also i come back home just for bath and sleep during the night and the rest at my friend's house...
it feel like their home is my 2nd home... haha...

everybody is busy with the model..


the fan that keep us all cool but it went on/off on its own..

after all the hard work, it time to treat ourselves to mcd..

nurin with julu's girl... *qurot*


un'handsome' guys posing... huhu


all of us at mcd after hard work..


and the results are....

my hard work paid off... huhu

this f**king model had test my patience till it max...

and in the end as always wherever we go, if there is julu then there is qurot and vice versa... huhu..

the sweetest and hottest couple in FKG... huhu

p/s: thanks to julu for providing the place for all of us finishing our work and the lousy fan as our cooler... haha.. really appreciate it...