Pages

Thursday, October 30, 2008

better man

sometimes when I'm all alone, i keep wondering whether i become a better man every minutes n every day that keep changing simultaneously. but until now the big Q still keep asking myself although the answers won't pop out easily just like a snap.but then although i can't answer the big Q, peoples that surround me seem have the answer for the big Q.

but i don't wanna know what their answer because most of it comes from the perception but not about what is me really but some people say that i quite arrogant but the truth is i won't be friendly enough if i don't know that person as frankly to say I'm really not good in communicate with others... what a stupid person i am.. haha...

some say i too kind and it make other easily takes advantages on me and when i thought about it, sometimes it's true as when others in need, they will say anything even giving me the world so that i can help them but when i'm really in need nobody would care less about me... what a cruel world has become...

but in the end, although the big Q still left unanswered, for me i am what i am...
so fuck off others as i don't care what you are and what you are.. damn...

Wednesday, October 29, 2008

untitled..

Awak
hari ni awak Nampak serabut
Semua orang kutuk
Tapi ada gak hati yang puji
Jadi u can always count on me

Awak
Hari ni awak senyum kat saya
Tapi saya buat-buat x Nampak
Padahal nak elak dari pengsan

Awak
Hari ni awak dtg kelas saya
Tapi saya buat bodoh je
Padahal bumi ni rasa macam dh Tak cukup gravity

Awak
Hari ni awak nmpak comel Semua org puji
Tapi saya puji dalam hati
Padahal nak gak puji sekuat hati

Awak
Ari ni sy senyum kat awk
Tapi awk jalan depan saya
Jadik senyum pun x guna

Awak
Hari ni awak tegur sy
Tapi sy buat-buat pekak
Padahal nak elak daripada x bley berhenti borak

Awak
hari ni sy tegur awak
Tapi sy tegur awak dalam hati
Jd awak x pernah dengar all the gud lucks and take care hari-hari

Awak
Hari ni kita duduk semeja
Tapi rasa cam jauh giler Padahal x smpai sedepa

Awak
Hari ni awak beratur belakang sy
Tapi sy x tau nak ck papa Jadi sy blah macam 2 aje

Awak
Hari ni berubah situasi
Tapi sy still kat sini
Padahal dah kosong x berisi

Awak
Hari ni sy nmpak awk dr McD Tapi awak x mcm dulu lg
Jd sy terdiam sendiri

Awak
Hari ni sy dah janji..nak pergi
Tapi x tau kenapa x bleh pergi

Awak
Hari ni sy menyesal ada ego yang tinggi
Tapi dah x de harapan kat sini
Jadi nak tak nak terpaksa sendiri

Awak
Hari ni hari terakhir Nampak awak
Tapi awak x toleh sini Awak focus kat tv

Awak
Hari ni sy tengok gmbar kita senyum
Tp gmbar tinggal gmbar Nak buang sayang, nak simpan sedih

Awak
Esok antara kita ada “balai berlepas”
Esok..tiada esok untuk sy Esok juga..tiada esok untuk awk

Awak
Semoga suatu hari nanti
Saya menginsafi diri
Tak nak ada ego tinggi lagi Buat sakit hati

Awak
Sebelum pergi Hari ni..
kat sini Saya janji Semua ni untuk awak
Sebab kenal awak..anugerah terindah yang pernah sy miliki
Terima kasih awak..


amcm?? jiwang x?? hahaha...
aku xtau nk tulis apa dah dlm blog nie..
so aku 'memetik' bnd nie dlm blog org lain...
credit to the owner... huhu...
papepun.. enjoy.. hahaha

Tuesday, October 28, 2008

aku bukan superstar..

not in the mood..

another song that i enjoy it lately...

enough...

my new fav song.. so enjoy it....



kuakui ku sangat sangat menginginkanmu
tapi kini ku sadar ku di antara kalian
aku tak mengerti
ini semua harus terjadi

kuakui ku sangat sangat mengharapkanmu
tapi kini ku sadar ku tak akan bisa
aku tak mengerti
ini semua harus terjadi

Reff:
lupakan aku kembali padanya
aku bukan siapa-siapa untukmu
kucintaimu tak berarti bahwa
ku harus memilikimu s’lamanya

aaaa aaa…

kuakui ku sangat sangat menginginkanmu
tapi kini ku sadar ku di antara kalian
aku tak mengerti

Sunday, October 26, 2008

SOALAN LICIK TETAPI JAWAPAN ...

Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masalah dengan salah seorang muridnya (Abu). Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut : "Apa sebenarnya masalah awak, Abu?"

Lalu Abu menjawab, "Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4, kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya seharusnya berada di tempat yang sama juga!".


Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua. Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.


Pengetua: Apa 3 x 3?

Abu: 9

Pengetua: Apa 6 x 6?

Abu: 36


Pengetua terus bertanyakan soalan2 berdasarkan tahap pencapaian murid2 UPSR dan si Abu mampu menjawab tiap soalan yang diberikan. Lalu pengetua memandang Cikgu Murni dan berkata, "Saya rasa murid ini sepatutnya berada di darjah 6", Lalu Cikgu Murni berkata pada pengetua, "Saya ada soalan saya sendiri, boleh tak saya ajukan pada Abu?". Pengetua dan Abu bersetuju.


Cikgu Murni: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi saya cuma ada dua?

Abu: (berfikir) Kaki


Cikgu Murni: Apa yang ada di dalam seluar kamu tapi tidak pada seluar saya?

Abu: Saku


Cikgu Murni: Apa yang bermula dengan huruf "K" akhir dengan "A", ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan?

Abu: Kelapa


Cikgu Murni: Apakah yang masuk keras dan berwarna "pink", bila keluar lembik dan melekit?


Mata Pengetua terbuka luas dan sebelum sempat dia menahan, siAbu terus menjawab.


Abu: Gula-gula getah (Bubblegum)


Cikgu Murni: Apa yang mereka lakukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara tiga kaki?


Mata Pengetua sekali lagi terbuka sangat2 luas dan sebelum dia sempat hendak menahan si Abu terus menjawab.


Abu: Bersalaman


Cikgu Murni: Baik, sekarang saya akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya, okay?

Abu: Baik Cikgu



Cikgu Murni: Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat saya untuk saya berdiri. Saya kebasahan sebelum awak.


Pengetua kelihatan resah dengan soalan yang diajukan oleh Cikgu Murni.


Abu: Khemah


Cikgu Murni: Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.


Pengetua semakin resah dan tidak selesa. Lantas terus meneguk segelas Nescafe 3in1.


Abu: Cincin perkahwinan


Cikgu Murni: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega.


Sekali lagi pengetua rasa amat resah dengan soalan yang di ajukan oleh Cikgu Murni dan ingin membantah, tapi si Abu mendahuluinya.


Abu: Hidung


Cikgu Murni: Saya batang yang keras. Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya.

Abu: Anak panah


Cikgu Murni: Sekarang saya akan ajukan soalan dalam Bahasa Inggeris, okay?

Abu: Okay


Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and end in 'K' that means lot of heat and excitement?

Abu: Firetruck


Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and ends in 'K' & if you dont get it you have to use your hand.

Abu: Fork


Cikgu Murni: What is it that all men have one of. It's longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married?

Abu: Surname


Cikgu Murni: What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping?

Abu: Heart


Pengetua menghembuskan nafas kelegaan bila mendengar jawapan yang diberikan oleh si Abu, lantas berkata "Baik hantar murid ini ke Universiti Malaya; jawapan yang saya fikirkan semuanya salah".


P/s: Jika jawapan anda semua salah, anda adalah sama spesies dengan pengetua yang mempunyai pemikiran kuning.....hehehe

Thursday, October 23, 2008

another present for the malaysian fan..

the malaysian football team once again had "successfully" smashed the hope and faith of the fans into pieces...




fumbled and humbled. our goalkeeper is a joke



although they had "successfull" create a lot of chances but as "expected" they were too damn stupid to make used of it...



the hopeless player in the world


many changes had made from the higher ranking to the lowest but still to no avail as the president of FAM once said "I'm not a coward" although he had been hammered from every angle that insisted he to go to hell as nothing happen to the malaysian football team since every top personnel had quit from FAM...


a logo that being used in ESPN Sportcenter during live telecast with FAM recently...


when malaysian football team gonna qualified for the world cup if they still playing like in 'kampung' and bragged about it all day long when "she" had "successfully" scored for her team and to be frank the way "she" scored is nothing compared to a 'kaki bangku' even maybe the 'kaki bangku' boy can play much more better than them and scored much more goal then the player...



oh my god..!! did they won it??


i think the malaysian football team should change their mentality to be a world class player instead of 'kampung' mentality as malaysia can afford the world class facilities..


http://img.photobucket.com/albums/v297/jbkc7879/Misc/FAMSck.jpg

headline in one of major newpaper in malaysia


and last but not least...
MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA

p/s: still wondering how come chelsea only managed to get 2 goals in a friendly match not so long time ago... hurm..

Photobucket

see, i told you so...

Wednesday, October 22, 2008

greeting from hell...

1. aurat



2.bohong



3.arak



4.bangun subuh



5.jaga pandangan



6.syaitan api



7.makanan syaitan



8.merokok



9.hormati ibu bapa



10.hidung tinggi



11.panas baran

Tuesday, October 21, 2008

Terapi solat

Terapi solat




KAJIAN saintifik tiga pensyarah Universiti Malaya membuktikan solat yang diwajibkan kepada umat Islam setiap hari, bukan hanya amalan kerohanian tetapi terbukti mempunyai hikmah tersirat terhadap fizikal dan mental terutama meningkatkan tahap kesihatan manusia.

SOLAT sebagai rukun Islam yang wajib dilakukan setiap umat Islam sudah banyak dikaji dari sudut kerohanian.

Bagaimanapun, pernahkah kita berfikir mengenai pengertian setiap gerakan solat seperti qiyam, rukuk, sujud, duduk antara dua sujud serta tahiyat awal dan tahiyat akhir.


Adakah gerakan itu hanya sekadar gerakan tubuh yang tidak mempunyai makna?


Kajian sains moden mendedahkan bahawa amalan yang dilakukan lima kali setiap hari bukan hanya suatu amalan kerohanian yang mendekatkan hamba kepada penciptanya. Kehebatan solat ternyata memanfaatkan tubuh manusia.

Hasil kajian saintifik membuktikan kewajipan terhadap setiap umat Islam mempunyai hikmah tersirat terhadap fizikal dan mental manusia.

Ng Siew Chok memakaikan topi elektrod untuk mengkaji gelombang otak.

Lebih membanggakan bukti itu diperoleh hasil kajian anak tempatan, termasuk seorang bukan Islam. Mereka adalah pensyarah Jabatan Kejuruteraan Biomedikal di Fakulti Kejuruteraan Universiti Malaya (UM) yang diketuai Profesor Madya Dr Fatimah Ibrahim bersama Profesor Wan Abu Bakar Wan Abas dan Ng Siew Cheok.

Penggerak kajian ini ialah Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan melalui geran Jabatan Perdana Menteri (JPM), kajian itu bermatlamat menentukan nilai terapeutik solat terhadap mereka yang melakukan solat, termasuk dari segi sistem kardiovaskular, komposisi tubuh, isyarat otak dan aktiviti otot.

Dr Wan Abu Bakar ketika memperjelaskan kajian itu berkata, mereka adalah jurutera bioperubatan yang mengkaji tubuh manusia dari segi kejuruteraan.

Katanya, kajian itu cuba melihat apa yang sebenar berlaku kepada fizikal dan mental manusia ketika melakukan solat.

SOLAT terbukti mempunyai hikmah tersirat terhadap fizikal dan mental manusia.

“Kajian dibahagikan kepada beberapa bahagian, iaitu saya mengkaji aktiviti otot, Siew Chok mengkaji isyarat otak, iaitu apa yang berlaku kepada gelombang otak ketika solat. Dr Fatimah mengkaji komposisi tubuh,” katanya.

Beliau berkata, hasil kajian mendapati bahawa ada banyak perkara positif apabila seseorang melakukan solat dan ini dimuatkan dalam buku `Solat: Kebaikan Dari Perspektif Sains’ terbitan Jabatan Kejuruteraan Biomedikal. Buku ini mempunyai dua versi, bahasa Melayu dan Inggeris.

Setakat ini, kajian itu adalah yang pertama dilakukan secara saintifik di negara ini. Bagaimanapun, sudah ada beberapa kajian yang sama, tetapi tidak menyeluruh dan lengkap seperti yang dilakukan UM.

Seorang doktor perubatan dari Indonesia, Prof Dr Moh Sholeh, melakukan kajian khusus terhadap solat tahajud.

Beliau mengambil sampel darah, hormon tekanan (stress) dan imuniti dalam badan. Selepas tiga bulan melakukan solat, sampel diambil lagi dan didapati imuniti meningkat dan hormon tekanan menurun. Rumusannya solat tahajud boleh merawat barah.

Kajian lain dilakukan oleh tiga doktor perubatan dari Universiti Hokkaido di Jepun, iaitu Mohammed Faruque Reza, Yuji Urakami dan Yukio Mano, yang mendapati bahawa posisi tubuh (posture) solat boleh merawat warga tua yang sakit tulang.

Dr Wan Abu Bakar berkata, kajian sepatutnya berakhir tahun ini, tetapi jabatan mempunyai beberapa cadangan baru bagi memperluaskan kajian itu.

Memperjelaskan kajian lanjutan itu, Dr Fatimah yang mengetuai kajian berkata antara bidang baru yang akan dikaji ialah mengenai perbezaan solat antara orang biasa dan ulama.

“Kajian itu akan mengkaji isyarat otak ulama dan orang biasa ketika bersolat. Adakah isyarat otak orang alim adalah lebih tenang berbanding orang biasa kerana kita menjangka mereka memahami bahasa al-Quran,” katanya.

Bagaimanapun, katanya sukar untuk mendapat ulama secara sukarela menyertai ujian ini. Beliau memberi jaminan bahawa identiti mereka yang menyertai ujian dirahsiakan dan hanya dinyatakan sampel adalah dari kumpulan tertentu.

Berbanding kajian awal yang mengesahkan solat memberi banyak kebaikan kepada kesihatan manusia, katanya kajian lanjutan memperjelaskan proses solat merawat pelbagai penyakit.

Mengambil Erektil Disfungsi (ED) atau mati pucuk sebagai contoh, katanya kajian awal yang dilakukan mengesahkan bahawa solat memberi kesan positif untuk merawat ED, tetapi mereka ingin mengkaji cara gerakan solat merawat penyakit itu.

p/s: oleh 2 rajin2 la solat... bkn lama pun.. xdenya trbuang byk pun masa korg kalu solat.. dpt faedah lg adalh...

Monday, October 20, 2008

benda paling 'KERAS' dlm dunia

Pada zaman dahulu, ada seorang puteri yang cantik rupawan. Namanya Puteri Sheila. Sejak lahir lagi puteri ini terkena sumpahan. Apa saja benda yang dipegang oleh puteri akan cair. Oleh sebab tu, semua lelaki tak mahu dekat dengan puteri sebab takut, kalau terpegang maka mereka akan cair. Maka susahlah hati Ayah nya kerana tak kawin la puterinya itu. Maka, dengan nasihat perdana menteri, Maharaja pun membawa puteri berjumpa dengan seorang bomoh untuk berubat. Mengikut kata bomoh tersebut, puteri akan terlepas dari sumpahan jika puteri dapat memegang sesuatu yang tak kan cair. Tapi bomoh itu sendiri pun tak tau apakah benda tersebut. Atas cadangan perdana menteri, Maharaja telah mengistiharkan bahawa,,siapa lelaki yang dapat membawa sesuatu, yang apabila puterinya pegang tak cair, lelaki itulah yang akan kawin dengan puterinya itu.
Maka pada hari itu, berduyun-duyun lah lelaki datang membawa benda masing-masing dengan harapan dapat menjadi menantu raja. Kemudian, pertandingan pun berlangsung….. Muncul lah lelaki yang pertama,
Maharaja: Ha, apa benda yang kau bawa tu?
Lelaki#1 : Hamba membawa batang logam Titanium. Logam inilah yang paling
keras dalam dunia. Pada zaman akan datang, logam ini menjadi batang golf,
bateri dan kapal terbang.
Maharaja : Ok, biar puteri Beta pegang benda itu.
Lelaki#1 : Silakan….
Maka puteri itu pun pegang la logam Titanium itu. Ahhhhhh Cair nampaknye
logam itu. Kecewa lah lelaki itu, Maharaja dan tuan puteri…
Muncullah lelaki ke-2…..
Maharaja: Ha kamu! Apa yang kamu bawa tu?
Lelaki#2: Hamba membawa batu berlian. Menda ini lah yang paling keras dalam
dunia. Pada masa akan datang, menda ini bukan saja menjadi perhiasan malah
digunakan untuk memotong besi dan digunakan untuk menggali minyak di dasar
lautan.
Maharaja: Kalau begitu, biar puteri Beta mencubanya.
Lelaki#2: Silakan…..
Maka puteri itu pun memegang le berlian tersebut. Ahhhhhhhh Cair jugak
berlian itu nampaknya. Kecewa la lelaki itu, maharaja dan puteri.
Seterusnya, lelaki-lelaki lain pun mencuba juga tapi malangnya semua benda
yang dipegang oleh puteri tetap cair hendaknya… Kemudian muncul lah
lelaki yang terakhir. Eh!!Dia datang berlenggang je tanpa membawa apa-apa
pun!
Maharaja: Hey Kamu! Apa yang kamu bawa? Kenapa datang berlenggang je?
Lelaki: Patik ada membawa ben a tuanku. Tapi benda hamba tu ada dalam poket
hamba ini.
Maharaja: Kalau begitu, keluarkanlah benda kamu tu.Biar puteri Beta cuba
memegangnya.
Lelaki: Tak boleh tuanku. Kalau puteri nak memegangnya,seluklah dalam poket
hamba ini…
Maharaja: Hmmmm…. Kalau begitu, baiklah!
Maka terpaksalah puteri itu menyeluk dalam poket lelaki itu. Puteri
teragak-agak sebab puteri tak tau apa yang ada dalam poket lelaki itu.
Kemudian puteri terpegang sesuatu… Mukanya merah menahan malu. Lelaki itu
hanya tersenyum saja. Tiba-tiba puteri menarik tangannya kembali. Puteri
berlalu dari situ kerana malu. Maharaja hairan… Maharaja tanya puterinya
Maharaja: Anakanda dapat pegang sesuatu?
Puteri: Dapat….
Maharaja: Benda tu cair?
Puteri: Tak….
Maharaja: Baiklah, dengan ini Beta istiharkan lelaki ini menjadi menantu
Beta!
Lelaki: Hehehehehehehehehehehe…….
Tapi….. Apakah yang puteri itu pegang? Kenapa lelaki itu ketawa? Dan
kenapa benda tu tak cair? Apakah yang korang rasa puteri itu telah Pegang?
Apa yang korang terlintas dalam kepala korang haaaaa?
Hehehehehehehehehe…..












































































































































































































































BENDA ITU IALAH…… COKLAT M&M
CAIR DIMULUT, TIDAK DITANGAN!
AWAK INGAT APA???? OTAK TU BIAR BETUL SIKIT AAAAA…TAK SESUAIII TAU KORANG
HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEEHE…………

Saturday, October 18, 2008

like new born baby...

wah...
the exam is finally over although it is only mid term... duh!!!...
anyway..
im really feeling refresh after 2 week like hell..
hahaha...

Tuesday, October 14, 2008

like hell..

exam week is like hell...



drive me nuts and crazy...




not enough sleep and always miserable...



damn..