Pages

Monday, December 29, 2008

SLAMAT MAAL HIJRAH...

slamat MAAL HIJRAH kpd suma pngunjung2 blog ini khususnya dan kepada sluruh umat islam secara amnya...

semoga dengan kedatangan tahun baru hijrah ini membawa berhijrah ke arah yang lebih positif dan ke tingkat keimanan yang tinggi dari sebelumnya...

-ikhlas dr BuRN-

Sunday, December 28, 2008

anda tunggu bas yg mn..??!!

Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yang menunggu bas. Bila bas itu datang, awak tengok bas itu dan awak kata pada diri awak,”Eee…penuhnya… tak ada tempat duduk.” Jadi, awak katakan pada diri awak, “Saya akan tunggu bas yang lain.” Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pula bas yang lain. Kemudian, datang pula bas yang kedua. Awak tengok bas itu dan awak akan cakap, “Eee… bas ni buruk sangat… mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan.” Jadi, awak pun biarkan bas buruk itu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yang datang itu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yang tadi tapi kali ini awak kata, “Emmm… .tak ada air-cond… cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yang lain.”

Dan sekali lagi awak biarkan bas itu berlalu dan awak bercadang untuk menanti bas yang seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yang awak sudah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yang datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna. Dan kemudian barulah awak sedar bahawa… awak dah naik bas yang salah. Jadi, selama ini awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yang awak hendak.

Walaupun yang datang itu adalah bas yang berhawa dingin, adakah awak dapat pastikan bahawa bas itu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas itu tak terlalu sejuk untuk awak? Jadi, (terutamanya golongan perempuan) lelaki pun samalah mengingini apa yang awak idamkan itu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan? Sekiranya awak dapati “bas” itu tidak sesuai dengan awak, apa yang perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas itu.

Tapi… saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yang macam ini. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yang awak nanti- nantikan), awak tahan bas itu tapi pemandu bas tu pula buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak!

Hahahaha… . Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam itu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN!

Bodoh sebenarnya untuk mengejar bas itu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri. Jadi, bercinta itu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas tu…semuanya terpulang pada diri awak. Dan bila awak berjalan, awak sebenarnya cuba melarikan diri daripada cinta!


p/s: nie pun aku amik dr org... credit to the creator..

Friday, December 26, 2008

don't leaves me....

this story is about my journey to malaysia and yes it is kinda 'basi' but what the heck as im not at home recently as i went for holiday.... yuhooo...

it all wrong from the beginning as i called taxi quite late then fetching syakirah much more late and when i arrived at the bandara, it showed 2.20pm whereas my flight is at 2.50pm...

when we asked the staff for check-in then she said the gate had closed and the plane is gonna take off...

wah.. we kinda nervous as we gonna miss the flight...

but in the end we still boarding the plane but with a cost xtra Rp75000... damn... nevermind lah as long as i dun miss my flight..

when we board the flight... we are the last to arrive and everyone is waiting for us even the KONJEN... hahaha...

but when the flight take  off.. all my traumatised were gone suddenly as the stewardess is kinda cute and she made me buy 2 pieces of t-shirt... bye2 my rm40... huhu

Saturday, December 20, 2008

busuk pny org...!!!

Aku ada cerita ni... lawak la jugak.. tapi jangan ketawa tau...

Aku baru berkahwin setahun yang lepas dan duduk dengan isteri aku. Kami duduk berdua sahaja sebab belum dikurniakan anak. Aku ni ada satu kegemaran -iaitu makan telur rebus. Aku pun taktahu kenapa aku suka makan telur rebus, sedap agaknya. Sebelum aku kahwin, aku memang gila telur rebus. Pagi petang siang malam makan telur rebus. Tapi semenjak aku kahwin ni aku terpaksa berkorbanlah, iaitu dengan meninggalkan tabiat aku ini. Lama juga aku dah tak pekena telur rebus ni.. sebab orang rumah aku masak sedap-sedap.. so aku dah tak kisah lagilah..

Ceritanya begini, bulan lepas masa aku balik kerja, tiba-tiba kereta aku rosak.. akupun telefon bini aku katakan aku balik lambat sebab kena menapak. Sebab lapar akupun singgah satu kedai makan tu... ada telur rebus lah.. akupun makan nasi dengan telur rebus.. lepastu ak! u order telur rebus lebih lagi untuk diratah. Sebelum balik aku bungkus lagi 10 biji telur rebus untuk makan sambil berjalan balik nanti. Tiba je kat rumah aku rasa amatlah kenyang.. maklumlah balas dendam sebab lama tak pekena telur rebus. Sebelum aku masuk kerumah,i steri aku tiba-tiba cakap dia ada 'surprise' untuk aku malam ni. Dia suruh aku tutup mata dengan kain hitam yang diikat kemas dibelakang kepalaku. Dan dipimpinnya aku sampai ke meja makan Aku duduk dikerusi dan isteriku pesan jangan cuba buka ikatan yang menutup mataku.
Aku nak pergi toilet sebab perutku mula buat hal, tapi malaslah nak spoilkan 'surprise' isteriku ini. Aku pun tahan ler...

Tetiba telefon berbunyi, isteriku pergi mengangkatnya. Apa lagi ada chance aku pun melepaskan kentut yang ditahan sekian lama.. Fuuuuhhh lega rasanya... bau boleh tahan... maklumler berapa biji telur tah aku bedal tadi... Alamak.. ada lagi satu la.. aku pun angkat sebelah punggung dan lepaskan satu das lagi.. bunyinya PROOOTTT!! .. fuh bau jangan cakap beb.. aku pun tak tahan bau dia... aku kipas pakai tangan angin dia kasi kurang sikit bau dia... adalah macam bau telur tembelang sikit.. Tetiba aku dengar bunyi telefon berdering lagi... hai lamanya tunggu isteri aku ni, aku tak sabar lagi ni nak tahu surprise dia ni.

Aku terasa ada lagilah, kali ni memang aku rasa power punyalah.. aku kumpul dulu kasi padu.. lepastu aku bangun, tonggeng sikit dan lepaskan angina taufan tu... PRRROOOOOTTT!!!!... fuhh lega... bergegar sikit meja makan dibuatnya... peh tak tahan aku bau dia power gila.. aku tutup hidung aku.. aku rasa bau dia ada sikit-sikit macam bangkai la.. mau mati bunga atas meja makan aku ni.. sambil tu aku sebut 'ahhhh.... lega...'. Adalah dekat 5 minit baru bau bangkai tu hilang.. Lepas tu isteri aku kembali dan minta maaf sebab lambat.. lalu dia kata 'SURPRISE!! HAPPY BIRTHDAY!!' dan! suruh aku buka kain penutup mata aku.. laaa birthday aku hari ni le... camne boleh lupa ni..

Aku buka le kain penutup mata aku.. mulutku terus melopong... ALAMAK!!! Benda pertama aku lihat.. muka merah padam pak mertua aku, mak mertua aku, adik ipar aku dua orang, duduk keliling meja makan. Bos aku dengan jiran sebelah rumah rumah aku pun ada!!. ? jadi aku pun nak kaber malu, aku tanya la kat pak mertua aku. 'dah lama ke pak sampai?'.Dan pak mertua aku pun jawab.'Dah lama. Sebelum kentut pertama lagi!!'.:habih :.....

p/s: trima kasih pd encik julu sbb mnceritakn pngalaman sbnr... haha

Wednesday, December 17, 2008

luluh

Salahkah

a new day...


walla...

my sleep last night was like heaven especially when sleeping during exam week... huhu...

no worries to think about as today i have no paper to answer... haha...

but tomorrow the battle will resume as usual for SARAF, THT, ORTO....

wish me luck guys...

another day...

todays exam is GTP (full denture) and alhamdulillah that i can answered it all with only a few problem but it's kinda makes me a bit scared and nervous as did i make careless mistake when answering the questions...

may god give guidance and bless to the lectures that mark my paper... huhu

a few days ago someone approached me and asked, "why did you upload especially nasyid and jiwang songs recently?"

haha... interesting question but i wanna state here...

all songs that i put in my blog had nothing to do with my real life but i enjoyed listen to it as it is an interesting song to listen to...

Monday, December 15, 2008

Rest In Peace Presidente

it have been a week that i sleep really late as preparing for the exam...
*
*
*
*
*
*because of it i am very tired every second*
*
*
*
*
*i feel very sleepy*
*
*
*
*
i feel exhausted*
*
*
*
*
*when it's gonna end...

Monday, December 8, 2008

menghujam jantungku


Segenap hatiku selalu memujamu
Seluruh jiwa kupersembahkan untukmu
Sepenuh cintaku merindukan dirimu
Seutuh gejolak membakar hatiku

Bridge:
Seperti cahaya hadirmu di duniaku
Seperti ribuan bintang yang menghujam jantungku

O..ow..o..ow..

Reff:
Kau membuatku merasakan
Indahnya jatuh cinta
Indahnya dicintai
Saat kau jadi milikku

Oh, takkan kulepaskan
Dirimu oh, cintaku
Teruslah kau bersemi
Di dalam lubuk hatiku

Back to Bridge:

kisah cintaku



[*]
di malam yang sesunyi ini
aku sendiri tiada yang menemani
akhirnya ku sadari dia telah pergi
tinggalkan diriku

[**]
adakah semua kan terulang
kisah cintaku yang seperti dulu
hanya dirimu yang kucinta dan kukenang
di dalam hatiku takkan pernah hilang
bayangan dirimu untuk selamanya

Reff:
mengapa terjadi kepada dirimu
aku tak percaya kau telah tiada
haruskah ku pergi tinggalkan dunia
agar aku dapat berjumpa denganmu

[*] , [**] , [Reff] , [Reff]2x

Saturday, December 6, 2008

finally...

past few days i've been really busy like hell finishing all my assignment and my practical things...
and for the past for days also i come back home just for bath and sleep during the night and the rest at my friend's house...
it feel like their home is my 2nd home... haha...

everybody is busy with the model..


the fan that keep us all cool but it went on/off on its own..

after all the hard work, it time to treat ourselves to mcd..

nurin with julu's girl... *qurot*


un'handsome' guys posing... huhu


all of us at mcd after hard work..


and the results are....

my hard work paid off... huhu

this f**king model had test my patience till it max...

and in the end as always wherever we go, if there is julu then there is qurot and vice versa... huhu..

the sweetest and hottest couple in FKG... huhu

p/s: thanks to julu for providing the place for all of us finishing our work and the lousy fan as our cooler... haha.. really appreciate it...

Tuesday, November 25, 2008

F**K off

today is another tiring day for me as i had practical for 6 fucking hours straight.. but thanked god as the 1st practical only last for 15minutes as today is pre-test..
after that, the next fucking 3 hours is killing me slowly as a lot of work to do in a short time plus the lecture that practicing red tape when we gonna ask for his approval to continue our work or even just to asking something.. DAMN...

but it doesn't end there as my 'komting' aka 'ketua klas' always iritate the malaysian students as we all know that most of her work are not done by herself but we did not complain about it...
but when we the malaysian doin something wrong but for the sake to finish the quickly, she purposely tell everything to the lectures that we had done wrong as she trying to be 'nice girl' in front of the lectures... yacks... go to hell lah..!!!

and because of her, i wondering whether my work gonna finish on time next week as a lot work to be done in such a short time...

f**k you u bastard fat girl... DAMN...!!

Saturday, November 22, 2008

heavy rainin'...

raining for few days from evening till late night...





haih...
because of that my dinner is postpone till midnight which it is has become a package dinner plus supper..
which mean i can only eat a small portion as it is almost my bedtime..





damn..!!

but please stop raining and do rain in the afternoon instead as it is burning like hell...

Thursday, November 20, 2008

cute lil cartoon


PKPMI - CM


PKPMI -CM SESI 2007/2008

nie la dier muka2 yg suka time mencapub time bergambo je..
time buat keje suma hilang tah ke mn...
hahaa...
anyway it is a pleasure working with all of you..

Wednesday, November 19, 2008

totally exhausted...

lately i kinda easily exhausted and it make me wonder as i done nothing much everyday..
a lot of assignment... i don't think so...
study hard.. mostly not..

but this tiredness is really make me a liltle bit nervous as the exam is coming soon but i didn't prepare anything for it...

if something in this world that will make the tiredness go away as easily as it comes..

really tired...

DAMN..!!

Monday, November 17, 2008

Demi Cinta



E B
maaf kutelah menyakitimu
C#m A
ku telah kecewakanmu
E B
bahkan kusia2kan hidupku
C#m A
dan kubawa kau sperti diriku

F#m B
walau hati ini trus menangis
E A
menahan kesakitan ini
F#m B E
tapi kulakukan semua demi cinta

E B
akhirnya juga harus kurelakan
C#m A
kehilangan cinta sejatiku
E B
segalanya tlah kuberikan
C#m A
juga semua kekuranganku

F#m B
jika memang ini yang terbaik
E A
untuk diriku dan dirinya
F#m B E
kan kuterima semua demi cinta

[chorus]
A B C#m
jujur aku tak kuasa
F#m B E
saat terakhirku genggam tanganmu
A B C#m
namun yang pasti terjadi
F#m B
kita mungkin tak bersama lagi

A B C#m
bila nanti esok hari
F#m B E
kutemukan dirimu bahagia
A B C#m
ijinkan aku titipkan
F#m B
rasa cinta kita selamanya

[interlude] A Am E C#m F#m B

everybody gonna...

nothing to write about because of lack of idea... hahaha

Saturday, November 15, 2008

madafaka...

siot tul meeting smlm..
spatutnya leh abis awl tp melarut smpi tgh mlm...
haih.. apa la nsb bdn...

yg xpuas ati 2..
ada la 2 org mgkuk siap leh kuar mkn time org ngh meeting kat MESS dr kul 8...
alasan xthn lapar sgt..

come on la wei...
org len pun lapar gak.. siap ada xmkn dr tgh hari... xde pun ngada2 cm 2...

tp okay la kuar mkn 2..
yg plg xleh trima bleh plak dorg 2 cm buat agak palat gak la...
dh la g mkn time org len duk brsabar mnahan lapar dan dahaga smbil meeting,
bleh plak dier nk usulkn isu baru time YDP buat kesimpulan...

padahal bnd yg dier timbulkn suma waktu ktorg dh bncgkn waktu mgkuk 2 org 2 g mkn ngn enaknya...

mcm agak pns gak la...

so smlm aku scara xsngaja trmrah membe aku suma...

so aku mnta maaf byk2 ye kat korg n papehal pun kek smlm best gler...

Monday, November 10, 2008

membe oh membe...

it is true, that some people says that without friend our life won't be completed

i think it is true..





just think about it, without them what we gonna be as because of them, what we are now..
friends far more important than anything in the world although in this world there are many type of friends such as backstabber, loyal friend, or friend that only there when they need us and so on..
i have been friend with all type of people from the most humble to the arrogant one..
but sometimes i quite choosy in making friends as don't wanna be friend that gonna do more harm to me...
but whatever it is...




im gonna say thank you for all my friends from my kindergarten till now although we never keep in touch after we had to move on our life respectively...
just gonna let you know that im lucky enough to be one of your friend list as without all of you and make my world colourful enough for me to live in and make me brave enough to face the societies.



and i also wanna say sorry for all my wrong doing that i did it on purpose or accidentally that hurt your feeling or make you feel sick of me as for me it is only a joke but for you my friends it is beyond the limits...

Saturday, November 8, 2008

merindukanmu



Saat aku tertawa diatas semua
Saat aku menangisi kesedihanku
Aku ingin engkau selalu ada
Aku ingin engkau aku kenal

Reff :

Selama aku masih bisa bernafas
Masih sanggup berjalan kukan slalu memujamu
Meski ku tak tahu lagi engkau ada dimana
Dengarkanlah aku kumerindukanmu

Saat aku mencoba merubah segalanya
Saat aku meratapi kekalahanku
Aku ingin engkau selalu ada
Aku ingin engkau aku kenal

Kembali ke ref:

Thursday, November 6, 2008

filling the blank

did anyone ever wonder why among thousands of sperm that been shoot out from the penis to the womb but only one had successfully penetrate to the egg and became what we are now

most everyone used these phrase when they trying to motivate someone. and it had trigger me to think about it as when the zygote evolve to human then in the end he won't be useful enough to the societies although it had proved himself before.

if we think about it, everyone should be become somebody in this fana' world because each one of us is the chosen one and lucky enough to see these wonderful world.

but as always the truth is painful for those who not brave enough to face it as most of us at the end of the day, not everyone gonna be what he or she really wanna be as 'fate' as shape us to the end.

maybe im one of them that fate had done something to my life that made it miserable each day, every second but as always somebody gonna say that 'whatever happen for a reason' and as always also people like me gonna accept and swallow it which it is really gonna takes sometimes..

may GOD put enough bravery in my heart to face the it as it's killing me from every angle and bit by bit that almost made me crazy.

hahaha...
nie nama nya dh bsan thp gaban nie...
2 yg dh mula ngarut dlm post kali nie...
hahaha...
borink gler..

Thursday, October 30, 2008

better man

sometimes when I'm all alone, i keep wondering whether i become a better man every minutes n every day that keep changing simultaneously. but until now the big Q still keep asking myself although the answers won't pop out easily just like a snap.but then although i can't answer the big Q, peoples that surround me seem have the answer for the big Q.

but i don't wanna know what their answer because most of it comes from the perception but not about what is me really but some people say that i quite arrogant but the truth is i won't be friendly enough if i don't know that person as frankly to say I'm really not good in communicate with others... what a stupid person i am.. haha...

some say i too kind and it make other easily takes advantages on me and when i thought about it, sometimes it's true as when others in need, they will say anything even giving me the world so that i can help them but when i'm really in need nobody would care less about me... what a cruel world has become...

but in the end, although the big Q still left unanswered, for me i am what i am...
so fuck off others as i don't care what you are and what you are.. damn...

Wednesday, October 29, 2008

untitled..

Awak
hari ni awak Nampak serabut
Semua orang kutuk
Tapi ada gak hati yang puji
Jadi u can always count on me

Awak
Hari ni awak senyum kat saya
Tapi saya buat-buat x Nampak
Padahal nak elak dari pengsan

Awak
Hari ni awak dtg kelas saya
Tapi saya buat bodoh je
Padahal bumi ni rasa macam dh Tak cukup gravity

Awak
Hari ni awak nmpak comel Semua org puji
Tapi saya puji dalam hati
Padahal nak gak puji sekuat hati

Awak
Ari ni sy senyum kat awk
Tapi awk jalan depan saya
Jadik senyum pun x guna

Awak
Hari ni awak tegur sy
Tapi sy buat-buat pekak
Padahal nak elak daripada x bley berhenti borak

Awak
hari ni sy tegur awak
Tapi sy tegur awak dalam hati
Jd awak x pernah dengar all the gud lucks and take care hari-hari

Awak
Hari ni kita duduk semeja
Tapi rasa cam jauh giler Padahal x smpai sedepa

Awak
Hari ni awak beratur belakang sy
Tapi sy x tau nak ck papa Jadi sy blah macam 2 aje

Awak
Hari ni berubah situasi
Tapi sy still kat sini
Padahal dah kosong x berisi

Awak
Hari ni sy nmpak awk dr McD Tapi awak x mcm dulu lg
Jd sy terdiam sendiri

Awak
Hari ni sy dah janji..nak pergi
Tapi x tau kenapa x bleh pergi

Awak
Hari ni sy menyesal ada ego yang tinggi
Tapi dah x de harapan kat sini
Jadi nak tak nak terpaksa sendiri

Awak
Hari ni hari terakhir Nampak awak
Tapi awak x toleh sini Awak focus kat tv

Awak
Hari ni sy tengok gmbar kita senyum
Tp gmbar tinggal gmbar Nak buang sayang, nak simpan sedih

Awak
Esok antara kita ada “balai berlepas”
Esok..tiada esok untuk sy Esok juga..tiada esok untuk awk

Awak
Semoga suatu hari nanti
Saya menginsafi diri
Tak nak ada ego tinggi lagi Buat sakit hati

Awak
Sebelum pergi Hari ni..
kat sini Saya janji Semua ni untuk awak
Sebab kenal awak..anugerah terindah yang pernah sy miliki
Terima kasih awak..


amcm?? jiwang x?? hahaha...
aku xtau nk tulis apa dah dlm blog nie..
so aku 'memetik' bnd nie dlm blog org lain...
credit to the owner... huhu...
papepun.. enjoy.. hahaha

Tuesday, October 28, 2008

aku bukan superstar..

not in the mood..

another song that i enjoy it lately...

enough...

my new fav song.. so enjoy it....



kuakui ku sangat sangat menginginkanmu
tapi kini ku sadar ku di antara kalian
aku tak mengerti
ini semua harus terjadi

kuakui ku sangat sangat mengharapkanmu
tapi kini ku sadar ku tak akan bisa
aku tak mengerti
ini semua harus terjadi

Reff:
lupakan aku kembali padanya
aku bukan siapa-siapa untukmu
kucintaimu tak berarti bahwa
ku harus memilikimu s’lamanya

aaaa aaa…

kuakui ku sangat sangat menginginkanmu
tapi kini ku sadar ku di antara kalian
aku tak mengerti

Sunday, October 26, 2008

SOALAN LICIK TETAPI JAWAPAN ...

Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masalah dengan salah seorang muridnya (Abu). Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut : "Apa sebenarnya masalah awak, Abu?"

Lalu Abu menjawab, "Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4, kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya seharusnya berada di tempat yang sama juga!".


Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua. Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.


Pengetua: Apa 3 x 3?

Abu: 9

Pengetua: Apa 6 x 6?

Abu: 36


Pengetua terus bertanyakan soalan2 berdasarkan tahap pencapaian murid2 UPSR dan si Abu mampu menjawab tiap soalan yang diberikan. Lalu pengetua memandang Cikgu Murni dan berkata, "Saya rasa murid ini sepatutnya berada di darjah 6", Lalu Cikgu Murni berkata pada pengetua, "Saya ada soalan saya sendiri, boleh tak saya ajukan pada Abu?". Pengetua dan Abu bersetuju.


Cikgu Murni: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi saya cuma ada dua?

Abu: (berfikir) Kaki


Cikgu Murni: Apa yang ada di dalam seluar kamu tapi tidak pada seluar saya?

Abu: Saku


Cikgu Murni: Apa yang bermula dengan huruf "K" akhir dengan "A", ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan?

Abu: Kelapa


Cikgu Murni: Apakah yang masuk keras dan berwarna "pink", bila keluar lembik dan melekit?


Mata Pengetua terbuka luas dan sebelum sempat dia menahan, siAbu terus menjawab.


Abu: Gula-gula getah (Bubblegum)


Cikgu Murni: Apa yang mereka lakukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara tiga kaki?


Mata Pengetua sekali lagi terbuka sangat2 luas dan sebelum dia sempat hendak menahan si Abu terus menjawab.


Abu: Bersalaman


Cikgu Murni: Baik, sekarang saya akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya, okay?

Abu: Baik Cikgu



Cikgu Murni: Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat saya untuk saya berdiri. Saya kebasahan sebelum awak.


Pengetua kelihatan resah dengan soalan yang diajukan oleh Cikgu Murni.


Abu: Khemah


Cikgu Murni: Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.


Pengetua semakin resah dan tidak selesa. Lantas terus meneguk segelas Nescafe 3in1.


Abu: Cincin perkahwinan


Cikgu Murni: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega.


Sekali lagi pengetua rasa amat resah dengan soalan yang di ajukan oleh Cikgu Murni dan ingin membantah, tapi si Abu mendahuluinya.


Abu: Hidung


Cikgu Murni: Saya batang yang keras. Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya.

Abu: Anak panah


Cikgu Murni: Sekarang saya akan ajukan soalan dalam Bahasa Inggeris, okay?

Abu: Okay


Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and end in 'K' that means lot of heat and excitement?

Abu: Firetruck


Cikgu Murni: What word starts with a 'F' and ends in 'K' & if you dont get it you have to use your hand.

Abu: Fork


Cikgu Murni: What is it that all men have one of. It's longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married?

Abu: Surname


Cikgu Murni: What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping?

Abu: Heart


Pengetua menghembuskan nafas kelegaan bila mendengar jawapan yang diberikan oleh si Abu, lantas berkata "Baik hantar murid ini ke Universiti Malaya; jawapan yang saya fikirkan semuanya salah".


P/s: Jika jawapan anda semua salah, anda adalah sama spesies dengan pengetua yang mempunyai pemikiran kuning.....hehehe

Thursday, October 23, 2008

another present for the malaysian fan..

the malaysian football team once again had "successfully" smashed the hope and faith of the fans into pieces...




fumbled and humbled. our goalkeeper is a joke



although they had "successfull" create a lot of chances but as "expected" they were too damn stupid to make used of it...



the hopeless player in the world


many changes had made from the higher ranking to the lowest but still to no avail as the president of FAM once said "I'm not a coward" although he had been hammered from every angle that insisted he to go to hell as nothing happen to the malaysian football team since every top personnel had quit from FAM...


a logo that being used in ESPN Sportcenter during live telecast with FAM recently...


when malaysian football team gonna qualified for the world cup if they still playing like in 'kampung' and bragged about it all day long when "she" had "successfully" scored for her team and to be frank the way "she" scored is nothing compared to a 'kaki bangku' even maybe the 'kaki bangku' boy can play much more better than them and scored much more goal then the player...



oh my god..!! did they won it??


i think the malaysian football team should change their mentality to be a world class player instead of 'kampung' mentality as malaysia can afford the world class facilities..


http://img.photobucket.com/albums/v297/jbkc7879/Misc/FAMSck.jpg

headline in one of major newpaper in malaysia


and last but not least...
MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA

p/s: still wondering how come chelsea only managed to get 2 goals in a friendly match not so long time ago... hurm..

Photobucket

see, i told you so...

Wednesday, October 22, 2008

greeting from hell...

1. aurat



2.bohong



3.arak



4.bangun subuh



5.jaga pandangan



6.syaitan api



7.makanan syaitan



8.merokok



9.hormati ibu bapa



10.hidung tinggi



11.panas baran

Tuesday, October 21, 2008

Terapi solat

Terapi solat




KAJIAN saintifik tiga pensyarah Universiti Malaya membuktikan solat yang diwajibkan kepada umat Islam setiap hari, bukan hanya amalan kerohanian tetapi terbukti mempunyai hikmah tersirat terhadap fizikal dan mental terutama meningkatkan tahap kesihatan manusia.

SOLAT sebagai rukun Islam yang wajib dilakukan setiap umat Islam sudah banyak dikaji dari sudut kerohanian.

Bagaimanapun, pernahkah kita berfikir mengenai pengertian setiap gerakan solat seperti qiyam, rukuk, sujud, duduk antara dua sujud serta tahiyat awal dan tahiyat akhir.


Adakah gerakan itu hanya sekadar gerakan tubuh yang tidak mempunyai makna?


Kajian sains moden mendedahkan bahawa amalan yang dilakukan lima kali setiap hari bukan hanya suatu amalan kerohanian yang mendekatkan hamba kepada penciptanya. Kehebatan solat ternyata memanfaatkan tubuh manusia.

Hasil kajian saintifik membuktikan kewajipan terhadap setiap umat Islam mempunyai hikmah tersirat terhadap fizikal dan mental manusia.

Ng Siew Chok memakaikan topi elektrod untuk mengkaji gelombang otak.

Lebih membanggakan bukti itu diperoleh hasil kajian anak tempatan, termasuk seorang bukan Islam. Mereka adalah pensyarah Jabatan Kejuruteraan Biomedikal di Fakulti Kejuruteraan Universiti Malaya (UM) yang diketuai Profesor Madya Dr Fatimah Ibrahim bersama Profesor Wan Abu Bakar Wan Abas dan Ng Siew Cheok.

Penggerak kajian ini ialah Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan melalui geran Jabatan Perdana Menteri (JPM), kajian itu bermatlamat menentukan nilai terapeutik solat terhadap mereka yang melakukan solat, termasuk dari segi sistem kardiovaskular, komposisi tubuh, isyarat otak dan aktiviti otot.

Dr Wan Abu Bakar ketika memperjelaskan kajian itu berkata, mereka adalah jurutera bioperubatan yang mengkaji tubuh manusia dari segi kejuruteraan.

Katanya, kajian itu cuba melihat apa yang sebenar berlaku kepada fizikal dan mental manusia ketika melakukan solat.

SOLAT terbukti mempunyai hikmah tersirat terhadap fizikal dan mental manusia.

“Kajian dibahagikan kepada beberapa bahagian, iaitu saya mengkaji aktiviti otot, Siew Chok mengkaji isyarat otak, iaitu apa yang berlaku kepada gelombang otak ketika solat. Dr Fatimah mengkaji komposisi tubuh,” katanya.

Beliau berkata, hasil kajian mendapati bahawa ada banyak perkara positif apabila seseorang melakukan solat dan ini dimuatkan dalam buku `Solat: Kebaikan Dari Perspektif Sains’ terbitan Jabatan Kejuruteraan Biomedikal. Buku ini mempunyai dua versi, bahasa Melayu dan Inggeris.

Setakat ini, kajian itu adalah yang pertama dilakukan secara saintifik di negara ini. Bagaimanapun, sudah ada beberapa kajian yang sama, tetapi tidak menyeluruh dan lengkap seperti yang dilakukan UM.

Seorang doktor perubatan dari Indonesia, Prof Dr Moh Sholeh, melakukan kajian khusus terhadap solat tahajud.

Beliau mengambil sampel darah, hormon tekanan (stress) dan imuniti dalam badan. Selepas tiga bulan melakukan solat, sampel diambil lagi dan didapati imuniti meningkat dan hormon tekanan menurun. Rumusannya solat tahajud boleh merawat barah.

Kajian lain dilakukan oleh tiga doktor perubatan dari Universiti Hokkaido di Jepun, iaitu Mohammed Faruque Reza, Yuji Urakami dan Yukio Mano, yang mendapati bahawa posisi tubuh (posture) solat boleh merawat warga tua yang sakit tulang.

Dr Wan Abu Bakar berkata, kajian sepatutnya berakhir tahun ini, tetapi jabatan mempunyai beberapa cadangan baru bagi memperluaskan kajian itu.

Memperjelaskan kajian lanjutan itu, Dr Fatimah yang mengetuai kajian berkata antara bidang baru yang akan dikaji ialah mengenai perbezaan solat antara orang biasa dan ulama.

“Kajian itu akan mengkaji isyarat otak ulama dan orang biasa ketika bersolat. Adakah isyarat otak orang alim adalah lebih tenang berbanding orang biasa kerana kita menjangka mereka memahami bahasa al-Quran,” katanya.

Bagaimanapun, katanya sukar untuk mendapat ulama secara sukarela menyertai ujian ini. Beliau memberi jaminan bahawa identiti mereka yang menyertai ujian dirahsiakan dan hanya dinyatakan sampel adalah dari kumpulan tertentu.

Berbanding kajian awal yang mengesahkan solat memberi banyak kebaikan kepada kesihatan manusia, katanya kajian lanjutan memperjelaskan proses solat merawat pelbagai penyakit.

Mengambil Erektil Disfungsi (ED) atau mati pucuk sebagai contoh, katanya kajian awal yang dilakukan mengesahkan bahawa solat memberi kesan positif untuk merawat ED, tetapi mereka ingin mengkaji cara gerakan solat merawat penyakit itu.

p/s: oleh 2 rajin2 la solat... bkn lama pun.. xdenya trbuang byk pun masa korg kalu solat.. dpt faedah lg adalh...

Monday, October 20, 2008

benda paling 'KERAS' dlm dunia

Pada zaman dahulu, ada seorang puteri yang cantik rupawan. Namanya Puteri Sheila. Sejak lahir lagi puteri ini terkena sumpahan. Apa saja benda yang dipegang oleh puteri akan cair. Oleh sebab tu, semua lelaki tak mahu dekat dengan puteri sebab takut, kalau terpegang maka mereka akan cair. Maka susahlah hati Ayah nya kerana tak kawin la puterinya itu. Maka, dengan nasihat perdana menteri, Maharaja pun membawa puteri berjumpa dengan seorang bomoh untuk berubat. Mengikut kata bomoh tersebut, puteri akan terlepas dari sumpahan jika puteri dapat memegang sesuatu yang tak kan cair. Tapi bomoh itu sendiri pun tak tau apakah benda tersebut. Atas cadangan perdana menteri, Maharaja telah mengistiharkan bahawa,,siapa lelaki yang dapat membawa sesuatu, yang apabila puterinya pegang tak cair, lelaki itulah yang akan kawin dengan puterinya itu.
Maka pada hari itu, berduyun-duyun lah lelaki datang membawa benda masing-masing dengan harapan dapat menjadi menantu raja. Kemudian, pertandingan pun berlangsung….. Muncul lah lelaki yang pertama,
Maharaja: Ha, apa benda yang kau bawa tu?
Lelaki#1 : Hamba membawa batang logam Titanium. Logam inilah yang paling
keras dalam dunia. Pada zaman akan datang, logam ini menjadi batang golf,
bateri dan kapal terbang.
Maharaja : Ok, biar puteri Beta pegang benda itu.
Lelaki#1 : Silakan….
Maka puteri itu pun pegang la logam Titanium itu. Ahhhhhh Cair nampaknye
logam itu. Kecewa lah lelaki itu, Maharaja dan tuan puteri…
Muncullah lelaki ke-2…..
Maharaja: Ha kamu! Apa yang kamu bawa tu?
Lelaki#2: Hamba membawa batu berlian. Menda ini lah yang paling keras dalam
dunia. Pada masa akan datang, menda ini bukan saja menjadi perhiasan malah
digunakan untuk memotong besi dan digunakan untuk menggali minyak di dasar
lautan.
Maharaja: Kalau begitu, biar puteri Beta mencubanya.
Lelaki#2: Silakan…..
Maka puteri itu pun memegang le berlian tersebut. Ahhhhhhhh Cair jugak
berlian itu nampaknya. Kecewa la lelaki itu, maharaja dan puteri.
Seterusnya, lelaki-lelaki lain pun mencuba juga tapi malangnya semua benda
yang dipegang oleh puteri tetap cair hendaknya… Kemudian muncul lah
lelaki yang terakhir. Eh!!Dia datang berlenggang je tanpa membawa apa-apa
pun!
Maharaja: Hey Kamu! Apa yang kamu bawa? Kenapa datang berlenggang je?
Lelaki: Patik ada membawa ben a tuanku. Tapi benda hamba tu ada dalam poket
hamba ini.
Maharaja: Kalau begitu, keluarkanlah benda kamu tu.Biar puteri Beta cuba
memegangnya.
Lelaki: Tak boleh tuanku. Kalau puteri nak memegangnya,seluklah dalam poket
hamba ini…
Maharaja: Hmmmm…. Kalau begitu, baiklah!
Maka terpaksalah puteri itu menyeluk dalam poket lelaki itu. Puteri
teragak-agak sebab puteri tak tau apa yang ada dalam poket lelaki itu.
Kemudian puteri terpegang sesuatu… Mukanya merah menahan malu. Lelaki itu
hanya tersenyum saja. Tiba-tiba puteri menarik tangannya kembali. Puteri
berlalu dari situ kerana malu. Maharaja hairan… Maharaja tanya puterinya
Maharaja: Anakanda dapat pegang sesuatu?
Puteri: Dapat….
Maharaja: Benda tu cair?
Puteri: Tak….
Maharaja: Baiklah, dengan ini Beta istiharkan lelaki ini menjadi menantu
Beta!
Lelaki: Hehehehehehehehehehehe…….
Tapi….. Apakah yang puteri itu pegang? Kenapa lelaki itu ketawa? Dan
kenapa benda tu tak cair? Apakah yang korang rasa puteri itu telah Pegang?
Apa yang korang terlintas dalam kepala korang haaaaa?
Hehehehehehehehehe…..












































































































































































































































BENDA ITU IALAH…… COKLAT M&M
CAIR DIMULUT, TIDAK DITANGAN!
AWAK INGAT APA???? OTAK TU BIAR BETUL SIKIT AAAAA…TAK SESUAIII TAU KORANG
HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEEHE…………